![]() |
Bauer, J. „Empatia – co potrafią lustrzane neurony” Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
Jest to książka poświęcona, odpowiedzialnym za empatię, neuronom lustrzanym. Co zmieniło to odkrycie? Jakie wynikają z niego wnioski dla wychowania, uczenia się, miłości i codziennej komunikacji. Właśnie za sprawą tych neuronów posiadamy intuicyjną wiedzę na temat zamiarów innych osób z naszego otoczenia co pozwala na współodczuwanie ich radości oraz bólu. |
![]() |
Boleyn-Fitzgerald, M. „Obrazy naszego umysłu” wyd. Sonia Draga, 2010
Autor tej książki stara się udzielić odpowiedzi na pytania: Kim jesteśmy? Co się dzieje wewnątrz naszego umysłu, kiedy myślimy, czujemy, marzymy? Czy możemy się zmienić? Czy możemy stać się szczęśliwsi, mądrzejsi, zdrowsi, bardziej altruistyczni – lepsi? Wraz z postępem technologii nowoczesnego obrazowania, naukowcy są w stanie przyjrzeć się ludzkiemu umysłowi, który działa w zdumiewający, skomplikowany sposób. |
![]() |
Covey, S. R. „8.nawyk. Od efektywności do wielkości i odkrycia własnego głosu” wyd. Rebis, 2005
„8. nawyk. Od efektywności do wielkości odkrycia własnego głosu” to książka autorstwa Stephena R. Covey’a, w której autor wykracza poza pojęcie efektywności działania, przypominając o pełnej satysfakcji życiowej. Można to osiągnąć poprzez odnalezienie prawdziwego sesnsu naszej pracy, ale też związków z innymi ludźmi. |
![]() |
Damasio, A. R. „Błąd Kartezjusza. Emocje, rozum i ludzki mózg” wyd. Rebis, 1999
„Błąd Kartezjusza” autorstwa portugalskiego profesora neurologii behawioralnej, to fascynująca podróż do wnętrz ludzkiego mózgu, jakby widział go własnymi oczami. Damasio kwestionuje dogmat sprzeczności między emocjami a racjonalnym podejściem. Zaprzecza również dualizmom kultury , takim jak umysł vs. Ciało, czy rozum vs. uczucia. |
![]() |
Damasio, A. R. „W poszukiwaniu Spinozy. Radość, smutek i czujący mózg” wyd. Rebis, 2005
Książka jest zwieńczeniem trylogii, której pierwszymi dwiema częściami są „Błąd Kartezjusza” i „Tajemnica świadomości”. Damasio tym razem postanowił przyjrzeć się bliżej perspektywie neurobiologicznej. Dowodzi, że radość i smutek stanowią fundament naszego przetrwania i dobrego samopoczucia. Autor wyjaśnia, jak uczucia, świadomość i pamięć subtelnie na kulturę i odwrotnie, aby utrzymać ludzkość przy życiu. |
![]() |
Dryden, G., Vos, J. „Rewolucja w uczeniu” wyd. Zysk i S-ka, 2011
Czy istnieją niezawodne sposoby na efektywne uczenie się? Jak nauczyć się szybko języka obcego? Jak sprostać wymaganiom współczesnych nauczycieli i pracodawców? Autor książki „Rewolucja w uczeniu” przybliża czytelnikom kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji.
|
|
red. Ekman, P., Davidson, R. J. „Natura emocji. Podstawowe zagadnienia” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002
Książka jest obszernym i precyzyjnym podręcznikiem z zakresu psychologii emocji. Porusza najistotniejsze problemy z tej dziedziny, a także prezentuje wyniki najnowszych badań naukowych. W 12 rozdziałach 24 ekspertów, naukowców z najlepszych uniwersytetów świata, przedstawia własne opinie związane z określonymi problemami psychologii emocji, odwołując się do współczesnych badań i teorii. |
![]() |
Goleman, D. „Emocje destrukcyjne. Jak możemy je przezwyciężyć?” wyd. Rebis, 2003
David Goleman to amerykański psycholog, autor bestsellera „Inteligencja emocjonalna”. W tej książce można znaleźć zapisy dyskusji naukowców z przedstawicielami religii buddyzmu. |
![]() |
Goleman, D. „Inteligencja emocjonalna w praktyce” wyd. Media Rodzina, 1999
Po fenomenalnym bestsellerze „Inteligencja emocjonalna”, David Goleman napisał książkę„Inteligencja emocjonalna w praktyce”, w której zajmuje się źródłami sukcesu w pracy, i to zarówno indywidualnego pracownika, jak i całej organizacji
|
![]() |
Hoffman, M. L. „Empatia i rozwój moralny” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006 Autor łączy wymiary behawioralnego, poznawczego i emocjonalnego obszaru rozwoju moralnego. Rozpatruje rolę empatii w pięciu sytuacjach moralnych: wyrządzanie krzywdy, pozycja niewinnego obserwatora, oskarżanie siebie mimo braku winy, konieczność wyboru jednej osoby spośród kilku potrzebujących oraz rozterka pomiędzy sprzecznymi oczekiwaniami opiekuńczości i sprawiedliwości. |
![]() |
Jakubowski, J. „Działać i być” Kunke Poligrafia Sp. Z o.o., 2015
Publikacja „Działać i być” to zbiór kilku artykułów autorstwa Jacka Jakubowskiego, trenera i coacha III stopnia. O poczuciu własnej wartości, którego paradoksalnie w biznesie bardzo brakuje, o edukacji szkolnej, po której długo trzeba oduczać się destrukcyjnych nawyków i przestarzałej wiedzy, o mitach na temat emocji i empatii, które dezorganizują współpracę. |
![]() |
Levine, S. „Gdybyś miał przed sobą rok życia. Eksperyment na świadomości” wyd. Szafa, 2015
Autor tej książki, Stephen Levine, amerykański terapeuta i nauczyciel duchowy, proponuje niecodzienny eksperyment na własnej świadomości. Co się stanie, jeśli przeżyjemy najbliższy rok swojego życia tak, jakby miałby być ostatni? |
![]() |
Rogers, C. R. „Sposób bycia” wyd. Rebis, 2002, s. 283-285.
Carl R. Rogers to światowej sławy amerykański psycholog i psychoterapeuta, jeden z czołowych przedstawicieli psychologii humanistycznej, twórca psychoterapii zorientowanej na klienta, oraz teorii organizmicznej. „Sposób bycia” składa się z tekstów odzwierciedlających rozwój zawodowy i osobisty autora. |
![]() |
Rogers, C. R. „O stawaniu się osobą” wyd. Rebis, 2002
“O stawaniu się osobą” to zbiór esejów Carla R. Rogersa zebranych z wielu lat pracy terapeutycznej. Zbiór ten skierowany jest zarówno do specjalistów: psychologów, psychiatrów, nauczycieli, osób zarządzających przedsiębiorstwami itp., jak i tych wszystkich, którzy poszukują dróg rozwoju osobistego. |
![]() |
Small, G., Vorgan, G. „iMózg – Jak przetrwać technologiczną przemianę współczesnej umysłowości” wyd. Vesper, 2011
Eksplozja cyfrowej technologii, jakiej obecnie doświadczamy, zmienia nie tylko sposób, w jaki żyjemy i komunikujemy się ze sobą, ale i nasze mózgi, które ulegają gwałtownej i głębokiej przemianie, musząc dostosować się do panującej rzeczywistości. Choć jesteśmy nieświadomi zmian zachodzących w obwodach neuronowych, czyli w oprzyrządowaniu mózgu, utrwalają się one w wyniku powtórzeń. |
![]() |
Sprenger, R. K. „Zaufanie # 1” wyd. MT Biznes Sp. Z o.o., 2011
Bez wzajemnego zaufania między przełożonymi a ich pracownikami, między kolegami a partnerami nie ma mowy o skutecznym zarządzaniu ani o przywiązaniu klientów, przy braku zaufania żadne przedsiębiorstwo nie osiągnie takiego tempa działania, aby zapewnić sobie przyszłość na burzliwych dziś rynkach. W tej książce autor udowadnia, że zaufanie jest czynnikiem ważnym i opłacalnym . |